Kvēpu filtru serviss

Kvēpu filtru serviss.

Mūsu autoserviss veic profesionālu kvēpu filtru diagnostiku, izņemšanu, tīrīšanu, filtru maiņu vai atslēgšanu. Pirmais etaps ir dzinēja darbības diagnostika. Kvēpu filtru darbības traucējumus bieži vien izraisa kāda dzinēja devēja defekts, dzinēja mehānisks bojājums, degvielas sistēmas bojājums citu mehānismu defekts.

kvēpu filtrs
kvēpu filtrs

Lai notvertu kvēpu daļiņas, kas atrodas dīzeļdzinēja transportlīdzekļa izplūdes gāzēs, ir nepieciešams dīzeļdegvielas daļiņu filtrs kvēpu filtrs (DPF). Makrodaļiņu filtrus sērijveida automobiļos sāka uzstādīt 2001. gadā, un tie kļuva obligāti 2009. gadā. Makrodaļiņu filtra izmantošana samazina kvēpu saturu dīzeļdegvielas izplūdes gāzēs par 80–90%.

Makrodaļiņu filtrs var būt atsevišķs katalītiskā neitralizatora elements vai tā daļa (makrodaļiņu filtrs ar katalītisko pārklājumu. Makrodaļiņu filtram ir divi darbības posmi:

1. Izplūdes filtrēšana

2. Reģenerācija

Filtrēšanas laikā uz filtra sienām nogulsnējas lielas kvēpu daļiņas. Uz filtra sienām nogulsnējušies sodrēji sāk traucēt izplūdes gāzu izeju. Tāpēc filtram ir nepieciešama attīrīšana, ko sauc par reģenerāciju.

Reģenerācijas metode ir atkarīga no makrodaļiņu filtra veida. Izplatītākie šādu tipu makrodaļiņu filtri:

1. Daļiņu filtrs ar katalītiski pārklātu. Šāds filtrs ir uzstādīts aiz izplūdes kolektora. Filtra iekšpusē ir šūnveida keramikas matrica, kuras kanāli ir pārmaiņus slēgti vienā un otrā pusē. Kanālu sienas ir porainas, tās filtrē izplūdes gāzes. Uz sienu virsmas ir plāns titāna slānis, kas darbojas kā katalizators. Katalizators veicina ogļūdeņražu oksidēšanu.

kvēpu filtrs

Šāda filtra reģenerācija var būt aktīva vai pasīva:

1.1. Pasīvā reģenerācijā neizdegušās daļiņas tiek oksidētas katalizatora augstās izplūdes temperatūras dēļ.

1.2. Aktīva reģenerācija notiek paaugstinātā temperatūrā, kas rada motora vadības bloku. Augstā temperatūrā kvēpu daļiņas filtrā vienkārši izdeg.

2. Dīzeļdegvielas daļiņu filtru ar automātisko reģenerāciju (FAP) izstrādāja Francijas koncerns Peugeot-Citroen. Šis filtrs ir neatkarīga vienība un ir uzstādīts aiz katalizatora. Filtra reģenerācija notiek, tāpat kā katalītisko makrodaļiņu filtra gadījumā, kad paaugstinās izplūdes gāzu temperatūra, tikai šajā gadījumā temperatūra paaugstinās nevis ar motora vadības elektroniku, bet ar īpašu degvielu piedevu. Piedevu, kas satur cēriju, degvielā iesmidzina automātiski, kad elektronika nosaka, ka makrodaļiņu filtrs ir aizsērējis. Piedevas jāpapildina apmēram reizi 80 000 km. Zemas kvalitātes dīzeļdegvielas izmantošana palielina piedevu patēriņu.

Kvēpu filtra attīrīšana:

  1. Aktīva reģenerācija uz automašīnas aktivizējot izmantojot datoru;
  2. Attīrīšana ar speciāli tam paredzētiem ķīmiskiem produktiem. Kvēpu filtra korpus tiek uzpildīt ar speciālu šķidrumu. Pēc 6-24 stundām tiek aktivizēta aktīvā reģenerācija. Kvēpu filtra demontāža nav nepieciešama;
  3. Kvēpu filtra mazgāšana speciālā iekārtā. Pati effektivākā metode filtra attīrīšanai. Ļoti labi attīra filtru.