Katalizatori

Mūsu autoserviss "Autosaimnieks" izmanto tikai augstākās kvalitātes katalizatori no ASV. Mūsu autoserviss veic katalizatora maiņa, darbības pārbaudi un maiņu jebkuras markas automobilim. Mēs izmantojam tikai augstākās kvalitātes ASV ražotus katalizatorus. Pirms katalizatora maiņas tiek veikta dzinēja darbības pārbaude, aizdedzes sistēmas, Co-CH mērījumi. Pēc uzstādīšanas tiek atkārtoti veikti mērīju un izsniegta izdruka par katalizatoru efektīvu darbību un droši var doties uz tehnisko apskati. Šos, ASV ražotus katalizatorus mūsu kompānija uzstāda kopš 2015 gada. Līdz šim brīdim nebija nevienas reklamācijas saistībā ar katalizatoru darbības efektivitāti vai bojājumu. 

  

katalizators_3
katalizators_3

 

Katalizators (nevis katalizators, tā ir pilnīgi atšķirīga ierīce, kas paredzēta citiem mērķiem ...), tas ir katalītiskais neitralizators, katalītiskais neitralizators vai katalītiskais neitralizators ir ierīce automašīnas izplūdes sistēmā, kuras mērķis ir samazināt toksiskās emisijas atmosfērā, samazinot slāpekļa oksīdus līdz slāpeklim un skābeklim, pēc sadedzināšanas oglekļa monoksīds un nesadeguši ogļūdeņraži. Ķīmijā katalizators ir viela, kas paātrina vai izraisa ķīmisku reakciju, bet tajā pašā laikā tā novirzās. Šādas vielas ir varš, niķelis, zelts, pallādijs, rodijs, hroms, kā arī dārgākie un retāko metālu elementi.

Katalizators benzīna dzinējam.

Automobiļu katalizatora darbības princips precīzi balstās uz katalizatoru vielu spēju paātrināt ķīmiskās reakcijas. Visbiežāk katalizators atrodas tūlīt aiz izplūdes caurules, bet dažreiz tas tiek uzstādīts tieši uz izplūdes caurules, tā sauktais kolekcionārs. Viņi to dara, lai sildītu ātrāk, jo tas efektīvi darbojas tikai temperatūrā virs 300-400C. Tomēr liels šīs liels mīnuss ir pārāk augsta temperatūra darba režīmā un pārāk īss katalizatora darbības laiks.

katalizators
katalizators

Tomēr sadegšanas process nav ideāls, un motora darbības laikā papildus nekaitīgām vielām tiek izdalītas ārkārtīgi toksiskas, kancerogēnas un diezgan kaitīgas vielas.

ogļūdeņraži (CHx)
slāpekļa oksīdi (NOx)
oglekļa monoksīds (CO)

Katalizatora problēmas

Gandrīz visas problēmas ir saistītas ar strāvas padeves un motora aizdedzes sistēmu traucējumiem, kā arī ar zemas kvalitātes degvielas izmantošanu. Tas viss noved pie pārveidotāja temperatūras paaugstināšanās, tā šūnveida struktūras izkausēšanas un šķembu, pēc tam nosprostojot izplūdes gāzu brīvu izzeju.

katalizators_1
katalizators_1

Šajā gadījumā katalizators spēj izraisīt nopietnas problēmas dzinējam. Tā tiešais tuvums izplūdes vārstu zonai izraisīja bīstamu efektu - sabrukušā keramika var iekļūt cilindros.

Tas nav paradokss, fakts ir tāds, ka gāzu kustības impulsa raksturs pie izplūdes noved pie daļiņu nejaušas pārvietošanās gar kolektoru un to absorbcijas motorā, pazeminoties spiedienam.

Rezultāts ir zināms daudziem autobraucējiem - skrāpējumi un atzīmes uz virsmām virzuļos un cilindru sieniņām, kurām tas ir pilnīgi izslēgts. Dzinējs nonāk uz kapitālo remontu.

Bieži sastopams darbības traucējumu simptoms būs motora jaudas zudums, tā nespēja attīstīt lielus apgriezienus. Galu galā tas vienkārši pārstāj darboties. To ir viegli iedomāties intuitīvi, iedomājoties, ka kāds mānīgi aizbāzis izplūdes cauruli. Rezultāts ir absolūti identisks. Katalizatora tīrītājs var palīdzēt, ja ir novērojamas nelielas atkāpes no normas.

katalizators_2
katalizators_2